loading...
عمومی
آذر بازدید : 12 چهارشنبه 04 آبان 1401 نظرات (0)

درنظرنگرفتن هیچ راهکاری برای افزایش بازدید وب‌سایت، مانند نوشتن یک کتاب و نگه داشتن آن در کشوی میز به امید به خوانده شدن آن توسط دیگران است. اگر کاری برای جذب کاربران انجام نشود، ایجاد سایتی برای کسب و کارتان که از نظر زیبایی‌شناسی زیبا و از نظر محتوا کاربردی باشد، بی‌فایده است.

 

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

کمپین‌های آنلاین پولی

ایجاد یک خبرنامه

ایجاد اینفوگرافیک

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

 

1. افزایش بازدید وب‌سایت از طریق سئو

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)، شامل تمام فعالیت‌هایی است که به شما امکان می‌دهد ترافیک ارگانیک وب‌سایت خود را از طریق جستجوهای کاربر در گوگل یا سایر موتورهای جستجو افزایش دهید. این کار ربطی به تبلیغات ندارد، بلکه ایجاد محتوایی است که برای کاربران شما مفید است و برای موتورهای جستجو به راحتی قابل‌فهم هستند.

 

به طور خلاصه، فعالیت های اصلی سئو که می‌توانید برای افزایش بازدید وب‌سایت انجام دهید عبارتند از:

 

تجزیه و تحلیل جستجوهای انجام شده توسط مخاطبان هدف شما

ایجاد محتوای با کیفیت که مورد علاقه کاربران شما باشد

بهینه‌سازی فنی سایت

طراحی استراتژی لینک‌بیلدینگ

اما قبل از شروع هر عملیاتی از خود بپرسید: مخاطبان هدف من به دنبال چه هستند؟ چه نوع محتوایی می توانم به آنها ارائه دهم تا نیازهایشان را برآورده کنم؟ آیا گوگل می تواند این محتوا را درک کند؟ پاسخ به این سؤالات اولیه به شما امکان می‌دهد یک استراتژی سئو مناسب طراحی کنید و به وسیله آن بازدید سایت خود و ترافیک رایگان را افزایش دهید.

 

 

2. افزایش بازدید وب‌سایت از طریق اجرا کردن کمپین‌های آنلاین پولی

افزایش بازدید وب‌سایت با کمک کمپین‌های تبلیغاتی

به طور کلی، کمپین های تبلیغاتی آنلاین کاری را انجام می‌دهند که سئو از عهده آن برنمی‌آید. زیرا گاهی اوقات در برخی کسب و کارها رقابت بسیار بالایی وجود دارد که به طبع رقبای قدری این کسب و کارها را اداره می‌کنند و صفحه اول نتایج جستجو را در انحصار خود دارند.

بنابراین اگر زمینه کاری سایت شما مربوط به فروش محصولات است، بهینه‌سازی ساده سایت ممکن است کافی نباشد. در این مواقع برای افزایش بازدید وب‌سایت، حرکت به سمت استراتژی کمپین پولی منطقی است. در این میان، پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

گوگل ادوردز

تبلیغات فیس بوک

تبلیغات لینکدین

تبلیغات آنلاین معمولا از طریق سیستم پرداخت به ازای کلیک کار می‌کنند؛ یعنی تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیکی که کاربران روی سایت انجام می‌دهند، مبلغ مشخصی را می پردازد.

 

3. افزایش بازدید وب‌سایت از طریق ایجاد یک خبرنامه

ایجاد یک خبرنامه برای ارسال به‌روزرسانی‌های محتوای شما به کاربرانی که قبلا مشترک شده‌اند ضروری است. می‌توانید با ارائه محتوای رایگان (مانند کتاب الکترونیکی) در ازای آدرس ایمیل و سایر داده‌های اولیه، کاربران را به ایجاد اشتراک تشویق کنید.

 

برای افزایش بازدید وب‌سایت، می‌توانید ایمیل‌هایی حاوی گزیده‌ای از یک مقاله و یک فراخوان برای اقدام ارسال کنید تا کاربر را به خواندن بقیه محتوای سایت خود دعوت کنید. علاوه بر این، می‌توانید با دادن فرصت دسترسی به تخفیف‌هایی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده است کاربران را در لیست مشتریان دائمی خود حفظ کنید.

 

4. افزایش بازید وب‌سایت با استفاده از اینفوگرافیک

حتی قبل از تبلیغ برای وب سایت، به این فکر کنید که آیا محتوایی که ارائه می‌دهید برای کاربران ارزش واقعی دارد یا خیر. موضوع صرفا نوشتن صحیح یک متن نیست، بلکه فکر کردن به شکل محتوایی است که مخاطب شما انتظار دارد پیدا کند.

 

به عنوان مثال، برای انتقال آسان‌تر یک سری از داده‌ها، می‌توانید مقاله خود را با یک اینفوگرافیک، یعنی نمایش گرافیکی اطلاعات مرتبط کنید. اینفوگرافیک‌ها محتوای بسیار مؤثری هستند، زیرا به راحتی قابل تجزیه و تحلیل هستند و قابلیت وایرال شدن بسیار بالایی به خصوص در رسانه های اجتماعی دارند.

 

از طریق یک اینفوگرافیک، شما این امکان را دارید که حجم زیادی از داده‌های پیچیده را در قالبی ساده و قابل‌درک به یکدیگر مرتبط کرده و ارائه دهید. همانند سایر استراتژی‌هایی که تاکنون توضیح داده شد، زمانی که در حال آماده شدن برای ایجاد یک اینفوگرافیک هستید، باید مطمئن شوید که:

دقیقاً هدف موردنظر و پیامی که باید منتقل کنید را بدانید

داده‌هایی معتبر و مفید را در اینفوگرافیک خود بگنجانید

پیام خود را به صورت ساده و قابل‌فهم بیان کنید

سبکی را انتخاب کنید که با آنچه می‌خواهید به کاربر انتقال دهید، سازگار باشد. اگر از اینفوگرافیک به طور موثر استفاده شود، متوجه خواهید شد که چگونه اینفوگرافیک می تواند ابزاری عالی برای افزایش بازدید وب‌سایت باشد. اگر نمی‌دانید چگونه اینفوگرافیک ایجاد کنید، از ابزاری مانند Piktochart استفاده کنید.

 

5. افزایش بازدید وب‌سایت از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکدین، پینترست و غیره) ابزارهای اساسی برای تبلیغات وبلاگ یا وب سایت شرکت شما هستند و می‌توانند در افزایش بازدید وب‌سایت شما بسیار مؤثر باشند. در نظر بگیرید که تنها در ایران 40 میلیون کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

 

به همین دلیل، اگر می خواهید محتوایی را تبلیغ کنید، آن را در شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کار خود به اشتراک بگذارید، فعالانه در بحث‌ها شرکت کنید و به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید. چند نکته مفید برای استفاده حداکثری از رسانه‌های اجتماعی و افزایش بازدید سایت:

محتوای خود را در چندین کانال به اشتراک بگذارید

دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی را در صفحات سایت خود قرار دهید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 195
  • بازدید کلی : 718