loading...
عمومی
آذر بازدید : 209 چهارشنبه 04 آبان 1401 نظرات (0)

 

یکی از راه‌های ساخت بک‌لینک رایگان، ایجاد لینک‌های داخلی است. در مقدمه بالا اشاره کردیم که بک‌لینک، اصطلاحی است که شامل لینک‌های خارجی به سایت و صفحات شما است، اما لینک‌های داخلی نیز با این اصطلاح مطابقت دارند. همه بک‌لینک‌ها به نحوه تعامل موتورهای جستجو با وب سایت شما کمک می‌کنند.

لینک‌های داخلی به ایجاد یک تجربه کاربری عالی کمک می‌کنند زیرا بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند و مقالات مرتبطی را پیدا کنند که با صفحه‌ای که قبلا مشاهده کرده‌اند، ارتباط دارند. این امر در سئو بسیار مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد بازدیدکنندگان را حفظ کنید؛ یعنی به جای تایپ کردن عبارت جستجوی دیگری برای یافتن اطلاعات بیشتر و مرتبط، ابزاری را برای آن‌ها فراهم می‌کنید تا آن را راحتتر پیدا کنند.

"اما مراقب باشید که صفحات خود را با لینک‌های داخلی بیش از حد بارگیری نکنید."

 

 

GOOGLE+

اگر تابه‌حال یک حساب نمایه +Google ایجاد نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید، زیرا این یک راه آسان برای ساخت بک‌لینک رایگان به سایت شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صورت رایگان ثبت نام کنید، یک پیوند به سایت خود در بخش مقدمه اضافه کنید و با سایر کاربران +Google تعامل برقرار کنید. هر چه زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری کنید، بک‌لینک شما در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد. بنابراین مانند همه روش‌های سئو، این یک فرآیند زمان‌بر خواهد بود.

 

 

رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای ساخت لینک رایگان برای سایت شما بسیار مفید و مؤثر باشند. در واقع، این گزینه بسیار بادوام و محبوب است که مدیران بازاریابی رسانه‌های اجتماعی حرفهای آن را کشف کرده‌اند.

 

البته لازم نیست هنگام شروع کار یکی را استخدام کنید زیرا باید بتوانید به تنهایی و بدون هیچ مشکلی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اداره کنید. اما احتمالا در دراز مدت، به کمک شخص دیگری نیاز خواهید داشت.

نحوه کار به این صورت است که شما یک صفحه مثلا فیس‌بوک برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید. جایی که می‌توانید با کاربران تعامل داشته باشید، شرکت خود را تبلیغ کنید و محتوای خود را به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید که محتوای سایت‌های دیگر را به اشتراک بگذارید و آن‌ها معمولا این لطف را جبران می‌کنند. فالوورهای شما می‌توانند به‌روزرسانی‌های منظم در مورد محتوا، محصولات و تبلیغات جدید را از شما دریافت کنند. علاوه بر آن می‌توانند پست‌های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا موجی از فرصت‌های بک‌لینک ایجاد کنند.

برای ساخت بک‌لینک رایگان، همین امر را می‌توان در مورد توییتر و اینستاگرام نیز گفت. اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد برند خود را تبلیغ کنید و کمپین‌های تبلیغاتی مانند مسابقات را با طیف وسیعی از دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارید.

 

 

ایجاد محتوای با کیفیت

برای ثبت لینک رایگان از طریق رسانه‌های اجتماعی باید محتوای باکیفیتی در سایت خود داشته باشید. اگر سایت شما محتوای باکیفیتی ارائه ندهد، مطمئناً نمی‌توانید از روش گفته‌شده با موفقیت استفاده کنید!

واقعا داشتن محتوای با کیفیت باعث می‌شود که سایت‌های دیگر و به‌ویژه وبلاگ‌نویسان، بیشتر به سایت شما مراجعه کنند، بدون اینکه لازم باشد به آن‌ها مراجعه کنید و بابت لینک گرفتن پولی پرداخت کنید.

"بنابراین برای به دست آوردن بک‌لینک از آنها باید مطمئن شوید که شایسته آن هستید."

 

نیازی به گفتن نیست، شما قطعا می‌خواهید محتوایتان منحصر به فرد باشد و همچنین تمایل دارید یک ارزش واقعا منحصر به فرد به کاربر ارائه دهید. بیشتر صفحات آنلاین منحصر به فرد هستند و بسیاری از آنها حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند ارزش واقعا منحصر به فردی را ارائه دهند. برای انجام این کار، باید محتوایی را ارائه دهید که تجربه کاربری شما را به گونه‌ای بهبود بخشد که هیچ صفحه وب سایت دیگری نتواند این کار را انجام دهد.

این امر در اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و ایجاد بک‌لینک‌ها ضروری است. محتوای شما یکی از معدود راه‌هایی است که می تواند به شما در ساخت بک‌لینک رایگان کمک زیادی بکند.

 

پیشنهاد ما این است که قبل از ایجاد یک صفحه، خود را به عنوان کسی تصور کنید که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند. نوع صفحه‌ای را تصور کنید که به شما چیزی می‌دهد که نه تنها خواسته‌های شما را برآورده می‌کند، بلکه با بسیاری از مواردی که قبلا آنلاین پیدا کرده‌اید نیز متفاوت است.

هنگامی که آن تصویر را در ذهن خود مجسم کردید، باید بنشینید و آن را ایجاد کنید، آن را منتشر کنید و سپس آن را تبلیغ کنید.

 

 

بررسی رقبا

برای کمک به ایجاد محتوای خوب که به ساخت بک‌لینک رایگان برای سایت شما کمک کند، باید رقبای خود را بررسی کنید. چرا؟ زیرا این احتمال وجود دارد که آنها محتوای عالی داشته باشند که در حال حاضر رتبه خوبی داشته و بک‌لینک های زیادی تولید کرده است.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که صفحات آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید زیرا آن‌ها در آن‌جا پربارترین و مرتبط‌ترین محتوای خود را به اشتراک می‌گذارند. دانستن اینکه رقبای شما در رسانه‌های اجتماعی خود چه می‌کنند، به شما ایده ای از نوع افراد و شرکت هایی می‌دهد که آن‌ها را دنبال می‌کنند؛ افرادی که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. نه فقط همین، بلکه می‌توانید روش‌هایی را که رقبا برای به دست آوردن بک‌لینک استفاده می‌کنند، کشف کنید.

بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که نه‌تنها آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید، بلکه در خبرنامه‌هایی که ارسال می‌کنند نیز ثبت نام کنید. Google Alerts یکی دیگر از راه‌های عالی برای دریافت اعلان‌های مربوط به ارسال محتوای جدید در سایتتان است.

 

 

بک ‌لینک فروم

بسیاری از وبلاگ‌نویسان اغلب از خوانندگان خود دعوت می‌کنند تا سؤال بپرسند یا نظرات، داستان‌ها و ایده‌های خود را در بخش نظرات اضافه کنند. اکثر وبلاگ‌نویسان سعی می‌کنند به هر نظر پاسخ دهند، اما اغلب برخی از بهترین پاسخ‌ها توسط خوانندگان ارائه می‌شود و این جایی است که شما وارد عمل می‌شوید.

 

اگر بخواهیم به زبانی ساده روش ایجاد بک‌ لینک فروم را توضیح دهیم باید بگوییم که: اول از همه، اگر متوجه شدید که اطلاعاتی از دست رفته یا به خوبی در پست پوشش داده نشده است، می‌توانید با ارائه آن اطلاعات نظر یا پیشنهادی بدهید. همچنین با مطالعه سوالات سایر خوانندگان، می‌توانید فرصت هایی برای ارائه پاسخ پیدا کنید.

 

اگر پاسخی که خواننده دیگری به دنبال آن است، برای ارسال به عنوان نظر طولانی‌تر است، از این فرصت‌ها برای ارائه یک پاسخ خلاصه استفاده کنید و با پیوندی به مقاله خود پایان دهید.

 

 

مکان دیگری که عموم به آن مراجعه می کنند و می‌توان در آن بک ‌لینک فروم ایجاد کرد، انجمن هایی مانند Yahoo Answers و Google Groups هستند. اینها تقریبا همان فرصتی را ارائه می‌دهند که بخش نظرات وبلاگ ارائه می‌دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 205
  • بازدید کلی : 728