loading...
عمومی
آذر بازدید : 16 چهارشنبه 04 آبان 1401 نظرات (0)

 ایجاد تعداد مناسبی از لینک‌های داخلی، به عنوان یکی از تاکتیک‌های بسیار موثر در سئو داخلی سایت شناخته می‌شود. اغلب کارشناسان سئو بیشتر روی ساخت لینک‌های خارجی تمرکز دارند که به واسطه آن بتوانند رتبه بهتری در لیست سرچ گوگل دریافت کنند. اما لینک‌سازی داخلی است که باعث می‌شود موتورهای جستجو صفحات شما را با سرعت پیدا کنند و آن را مورد بررسی قرار دهند. در ادامه این مسئله را بیشتر باز می‌کنیم.

 

لینک داخلی چیست؟

لینک‌های داخلی، پیوند بین یک صفحه با صفحه‌ی دیگر سایت شما است. یعنی هر دو صفحه از یک وب‌سایت هستند. اما لینک‌های خارجی بین سایت‌ها با دامنه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

گاهی اوقات کارشناسان سئو آنقدر روی لینک‌های خارجی تمرکز می‌کنند که فراموش می‌کنند از لینک داخلی چه تاثیرات مثبتی می‌توان دریافت کرد. شاید لازم باشد یک بار دیگر در مورد اهمیت این لینک‌ها صحبت کنیم تا دیگر از اولویت چک لیست استراتژی هیچ سایتی خارج نشوند.

 

چرا لینک‌های داخلی برای SEO وب‌سایت مهم هستند؟

هیچ استراتژی و سبک بهینه‌سازی در سئو وجود ندارد که بدون این جزء از سئو داخلی کار کند. اما میزان اثرگذاری این لینک‌ها برای سایت‌های مختلف متفاوت است و این تفاوت به عملکرد کارشناسان بستگی دارد.

لینک‌های داخلی کمک می‌کنند که موتورهای جستجو ساختار سایت شما را بیشتر درک کنند.

برای اینکه بتوانیم خیلی منعطف‌تر و فعال‌تر روی سئو داخلی خود کار کنیم، باید حتما به درک عمیق‌تری از اجزای آن بپردازیم. پیوند داخلی هم از این قاعده مستثنا نیست.

 

گوگل به وضوح بیان کرده است که:

 

 صفحاتی وجود دارند که قبلا کرولرهای گوگل آن‌ها را بررسی کرده‌اند و به همین دلیل شناخته شده محسوب می‌شوند. وقتی گوگل لینکی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید می‌بیند و آن را دنبال می‌کند، مسیر کرول کردن صفحه‌ای که لینک شده است، باز می‌شود.”

 

استفاده از لینک‌های داخلی بهینه شده بهترین راه برای کشف منظم محتوای مرتبط در سایت شما توسط گوگل است. البته این مزیت لینک را فراموش نکنید که باعث می‌شود بین محتواهای دو صفحه مختلف رابطه برقرار شود و درک مفاهیم را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

 

زمانی که تعدادی لینک داخلی را به درستی در محتوا استفاده می‌کنید، سیگنالی برای گوگل ارسال می‌شود که می‌گوید صفحه A به صفحه B مرتبط است. اگر محتواهای شما معتبر هستند و می‌توانند با هم مرتبط باشند، باید از لینک‌های داخلی استفاده کنید. همین لینک‌سازی، نشان می‌دهد که شما در حوزه کاری خود متخصص و معتبر هستید. اگر به گوگل مسیر ارتباطی بین این صفحات را نشان ندهید، کاربران شما هم ارتباط محتواها را متوجه نمی‌شوند.

 

مرجع عبور لینک‌های داخلی

لینک‌سازی داخلی باعث افزایش قدرت بین صفحات و همچنین بهبود رتبه سایت شما می‌شود. اصلا الگوریتم PR یا PageRank در همین حوزه فعالیت می‌کند. یعنی اعتبار صفحات را جداگانه ارزیابی کرده و امتیازی را برای آن صفحه در نظر می‌گیرد. در نهایت امتیاز تمامی صفحات با هم تعیین می‌شوند.

الگوریتم پیج رنک در سال 2016 از بین رفت و تاثیر مستقیم آن روی به‌روز رسانی رتبه عمومی متوقف شد. اما هنوز هم بخشی از الگوریتم رتبه‌بندی محسوب می‌شود. مثلا اگر صفحه A دارای لینک‌های خارجی معتبری باشد، امتیاز رنک پیج هم اعمال می‌شود. بعد از آن، می‌توانید از طریق یک لینک مناسب داخلی به صفحه B هم امتیازات ویژه‌ای بدهید.

شناسایی این صفحات که امتیاز بالایی دارند به شما کمک می‌کنند که بتوانید از امتیازات صفحه برای دیگر صفحات خود هم استفاده کنید.

 

 

لینک‌های داخلی به کاربران کمک می‌کنند بین صفحات مربوطه حرکت کنند.

لینک داخلی کمک می‌کند کاربران سریعتر از به محتواهای جذاب و مرتبط در سایت شما دسترسی پیدا کنند، بنابراین UX یا تجربه کاربری شما بهبود پیدا می‌کند.

شاید لازم باشد شما کاربر را از صفحه توضیحات به صفحه محصول منتقل کنید تا بتواند محصول مورد نیاز خود را خریداری کند. گاهی هم ممکن است چند محصول را با یک محتوا لینک کنید.

این لینک‌ها هم باعث می‌شوند میانگین صرف زمان در سایت افزایش پیدا کند و هم کاربرها به مسیر خرید سوق پیدا کنند. بنابراین به نوبه خود تاثیر مستقیم و غیرمستقیم روی تجربه کاربری دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 202
  • بازدید کلی : 725